Thursday, January 6, 2022

Exempeluppsats om lärare

Exempeluppsats om lärare



Själv ser jag min lärare som en minigud eftersom han sätter sin prägel på mig. Cookie Varaktighet Beskrivning cookielawinfo-checkbox-analytics 11 månader Denna cookie är inställd av GDPR Cookie Consent plugin. Även när vi har tvivel eller frågor, exempeluppsats om lärare, hon blir aldrig upprörd på oss. Jag tror att jag besitter insikt och beslutsamhet som jag kan erbjuda mina elever. Cookien används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Analytics". Hennes en av en exempeluppsats om lärare Utbildningsstil är kanske det jag mest minns henne för. Ämnen i papper.





Varför blev jag lärare?



Lärare har det mycket viktiga ansvaret att forma livet för unga, lättpåverkade barn. Med detta ansvar följer stor stolthet och glädje. Därför bör alla lärare sträva efter vad som kan anses vara en "bra lärare. En positiv eller negativ påverkan från en lärare tidigt i livet kan ha stor inverkan på ett barns liv. Lärare, exempeluppsats om lärare, särskilt på grundnivå, måste vara mycket kreativa med sina undervisningsstilar. Alla barn lär sig inte på samma sätt, och de är inte heller intresserade av samma saker. Det är svårt att behålla uppmärksamheten från barn under tio år. Klassrumsinställning och design är ett bra sätt att få och behålla elevernas uppmärksamhet.


Arbetsstationer är ett bra sätt att uppmuntra olika typer av lärande. Genom att ge barn en chans att välja vilka aktiviteter de vill delta i tar barnen kontroll över sin egen utbildning. Exempeluppsats om lärare på grundnivån, barn lär sig alltid och ibland kan de inte ens det. När jag gick på dagis kan jag minnas att jag spelade på de olika stationerna i klassrummet, exempeluppsats om lärare. En station var för trädgårdsarbete och vi kunde plantera frön och kontrollera dem varje dag för att se hur mycket de hade växt. En annan station i det där klassrummet som sticker ut i mina tankar är konsthantverksstationen, exempeluppsats om lärare. Det fanns ett stort utbud av kritor, markörer, saxar, byggpapper och byggmaterial som vi kunde använda för att göra vackra dekorationer för att ge våra föräldrar till våra hem.


Genom att välja vilken station vi ville jobba på blev vi mycket mer intresserade av vad vi var exempeluppsats om lärare för att vi gjorde vad vi ville göra, inte vad vi var tvungna att göra. Genom att ställa höga krav på en elev uppmuntrar läraren eleven att göra detsamma och kommer så småningom att fortsätta läsa den här uppsatsen. Växla navigering MegaEssays. Sparade uppsatser. Ämnen i papper. Exempel uppsatser. En bra lärareuppsats. Fortsätt läsa den här uppsatsen Fortsätt läsa Sida 1 av 4. Nästa sida. Fler uppsatser:. APA MLA Chicago En bra lärareuppsats. I MegaEssays. com, 31 december, MegaEssays, "A Good teacher Essay. html användes 7 januari,





vad är en expository essä



De förmedlar färdigheter och visdomspärlor till eleverna. Tydligen, precis som religiösa ledare, har lärare auktoritet att stava en förbannelse och välsigna sina elever i lika mått. Denna artikel kommer därför att undersöka anledningarna till varför jag valde att bli lärare. Jag har haft en stor passion och vilja att göra skillnad och göra bra extremt bra saker i världen. Redan från otaliga yrken hade jag en utmaning att välja mellan omvårdnad och undervisning. Mina föräldrar beundrade sjuksköterskekarriären eftersom de arbetar utan gränser. Dessutom är sjuksköterskor bra kompenserade än lärare. Till slut bestämde jag mig för att bli lärare eftersom de på konstgjord väg skapar en person ur ingenting. De lär barn att ha disciplin, dekor och anständighet i samhället.


Elever börjar sin inlärningsresa med ingenting i skallen men slutar som välrenommerade advokater, läkare och ingenjörer. Tack vare läraryrket med förmågan att skapa och designa våra bästa neurokirurger som tjänar vårt liv från vredesdöden. Jag är glad över att vara en del av det stora läraryrket. Jag valde att bli lärare för den stora kärlek och passion jag hade för mitt samhälle. Ett meningsfullt bidrag till mitt samhälle har personligen föranlett mitt beslut om en lärarkarriär. Att vara lärare har ett ovärderligt bidrag till samhället. Motiverande talare hade stor inverkan i mitt liv under mina barndomsstadier. De gav mycket inspiration till min karriär och fick mig att utveckla önskan om hur jag skulle bli en inspirerande talare och utmana mitt samhälle att omfamna utbildning.


Det gjorde mig djupt deprimerad och ledsen när några av mina smarta klasskamrater hoppade av skolan för att deras föräldrar inte kunde förse dem med nya uniformer eller matlådor. Jag föreslår att världen och i synnerhet mitt samhälle skulle ha många arkitekter och läkare än idag. Jag insåg ett ovärderligt bidrag från en lärare i mitt liv som inspirerade och motiverade mig att arbeta hårt trots utmaningarna. Visst hade jag en bättre anledning att hoppa av skolan eftersom jag knappt åt lunch, men jag fortsatte att jobba hårt. Mina föräldrar kunde inte finansiera mina grundläggande behov i skolan även om jag antogs som totalt föräldralös. Jag tror att arbetet som samhällslärare kommer att hjälpa andra elever med ett unikt men liknande fall som mitt.


Slutligen tyckte jag att det var fascinerande och intressant att undervisningen aldrig kamouflerades. Det förblir fräscht år efter idag. Trots att de har olika horisonter lär sig och bygger lärarna alltid det de lärt sig. En gång lärare, alltid lärare. Sammanfattningsvis började min passion och kärlek till att vara lärare från min barndom. Det visade sig att jag blev lärare genom de bittra utmaningar jag gick igenom. Jag fick mycket idag när jag ser mina elever gå vidare för att satsa på medicin eller någon annan tävlingskarriär. Några av dem hade ett mörkt konto men blev förvandlade efter att ha lyssnat på mina råd. Jag gillar henne av många anledningar. Först och främst undervisar hon lektionerna på ett mycket intressant sätt. Även när vi har tvivel eller frågor blir hon aldrig upprörd på oss.


Hennes bästa egenskap är hennes kärleksfulla natur. Hon kom till skolan dagligen utan att missa en dag. Hennes klädsinne är trevlig. Hon bär enkla salwardräkter. Hon talar alltid mjukt och respektfullt till sina elever. Jag väntar ivrigt på hennes lektion och gör mina engelska läxor i tid. Det finns många aktiviteter som ges i slutet av varje lektion och hon får oss att delta i dem alla. Inte nog med det, hon uppmuntrar oss också att delta i drama- och dikttävlingar. Sedan hennes första dag har hon gjort en regel för oss. Vi måste alla prata engelska under den engelska perioden. Varje elev försöker prata engelska även om meningen låter felaktig. Detta har förbättrat vår talade engelska på ett bra sätt.


Nu kan vi prata engelska med större självförtroende. En annan stor egenskap hos henne är att hon behandlar alla barn lika. Efter att ha förklarat lektionen för oss ställer hon var och en av oss olika frågor om kapitlet. Ibland älskar vi också att prata om våra personliga liv, som vad vi tycker om med våra liv, hur våra föräldrar jobbar hårt för oss och sådana saker. När vi blir förvirrade eller behöver ett känslomässigt stöd är hon den bästa personen att prata med. Hennes råd och förslag är alltid positiva. Vi sjöng också en sång för henne. Jag gjorde ett vackert gratulationskort till henne och en röd ros till det. Hon tog emot det med ett leende och tackade oss för allt. Jag känner mig tacksam över att ha en så mild och bra lärare i mitt liv som stöttar mig på alla sätt.


I skolan tenderar du att interagera med många människor som antingen kan påverka ditt liv positivt eller negativt. En lärare är en neutral person som kommer att lyckas hitta en balans mellan det positiva och det negativa. Lärare har ett enormt ansvar som vi elever kanske inte förstår. Allt som allt gör våra lärare sitt bästa för att ge utbildning, vägledning och disciplin trots de utmaningar vi kan ställa dem på. En elevs liv är helt beroende av en lärare eftersom det mesta av sin tid spenderas i skolan snarare än med föräldrar, det är därför lärare spelar en stor roll i att forma små barns liv genom skolan. Läraren är man, av indiskt ursprung och har en rolig accent när han pratar.


Han är gift och har tre barn. Egentligen är ett av hans barn i min ålder och jag känner honom genom tennisträning eftersom han kommer för att träna med oss ​​ibland. Jag gillar honom eftersom hans sinne för humor ger en bra inlärningsupplevelse för eleverna. Han är en mattelärare och han är väldigt bra på det han gör. Elever brukar göra narr av honom på grund av hans accent men han gör narr av det själv, vilket blir ännu roligare. Den här läraren har varit en fantastisk mentor för mig och andra elever ända sedan vi gick gymnasiet. Jag träffade honom på ett personligt plan en dag efter lektionen när jag behövde klargöra ett ämne jag inte riktigt hade förstått. Läraren var snäll mot mig och guidade mig igenom det. Sedan dess tog han eget initiativ att göra uppföljningar på mig och jag blev riktigt bra i matte tack vare hans insatser.


Av en slump tränar han även mitt tennislag och vi möts ute på planen. Vi har vunnit flera priser som tennislag under honom. Jag känner mig ansluten till läraren genom hans mentorskap och han har blivit som en skolförälder för mig, för när jag har ett problem är han fri att hjälpa mig. Mentorskap går längs vägen beroende på vilken metod som används. När jag började gymnasiet hade jag inte så mycket förtroende för mig själv. Den här läraren vägledde mig och fick mig att tro på mig själv. Det som är bra är uppmärksamheten han ger eleverna eftersom han oftast följer upp föreställningarna och ser till att han gör allt han kan för att hjälpa eleverna att förbättra sig akademiskt.


Han har också varit en förebild för mig genom sitt sätt att göra saker. Han är dedikerad till sitt arbete och han är en presterande. Genom att följa hans fotspår har jag kunnat ägna mig åt studier och idrott, vilket har hjälpt mig att nå mina mål. Gamla metodlärare: lärarna som hittas under denna metod antar det stela sättet att förmedla kunskap. De kontrollerar klassen på det sätt som en kung skulle härska över sina undersåtar. Lärare i gamla metoder bryr sig mindre om sina elevers välfärd, de är kursplansorienterade.


Lärare i nya metoder: lärarna under denna modell är elevorienterade. De är mer bekymrade över sina elever och deras olika nivåer av förståelse. De accepterar och främjar bidrag i klassen till skillnad från de gamla metodlärarna. Lärare i nya metoder uppmuntrar sina elevers nyfikenhet. Själv ser jag min lärare som en minigud eftersom han sätter sin prägel på mig. Han påverkar mitt liv på ett sätt som gör att jag kan påverka förändringar var jag än befinner mig. Han är ett perfekt exempel på de nya modelllärarna. I grunden är han studentorienterad. Han kommer in i klassrummet; börjar föreläsningen med en sammanfattning av vad som diskuterades i förra klassen, ger utrymme för eleverna att ställa frågor som uppstod från förra klassen, besvarar dem och startar sedan ett nytt ämne.


För att starta ett nytt ämne börjar han med en tankefångande introduktion som lockar alla elevers uppmärksamhet. När han är klar med att introducera ämnet mäter han vår reaktion för att han ska veta om hans elever är på samma sida med honom eller lämnade bakom sig. Sedan går han vidare till diskussionssättet för undervisning, där han ställer frågor till sina elever och tar emot både relevanta och irrelevanta svar, i slutet av denna modell sållar han igenom de tillhandahållna svaren, väljer de relevanta och lägger till sin egen iota till det applåderar han också alltid modet hos alla som svarar på hans frågor. Användningen av detta speciella läge upplyser eleverna mer om ämnet som diskuteras.


Slutligen går han över till fråge- och revisionsläget, där han personligen går igenom allt han har lärt ut under perioden. Under det här läget underhåller han frågor från elever om deras personliga svårighetsområden. Ibland ger han uppdrag för att backa upp sina läror. Under sin undervisning ägnar han stor uppmärksamhet åt sina elevers uttryck, humör, sittställning och vagn. Detta berättar för honom när hans elever är vilse, ledsna, oroliga, hungriga, sjuka, borta i drömlandet eller helt enkelt trötta. När han väl är klar med att bearbeta informationen från våra ansikten, hittar han antingen ett sätt att förgylla sina elevers humör, föra dem tillbaka från drömvärlden, eller avsluta sin klass utan att tappa steget eller uppmärksamma hela elevpopulationen på vad pågår just nu.


Det är bara normalt för en människa att spegla sitt humör när han pratar eller interagerar, men min lärare låter nästan aldrig hans dåliga, hemska humör störa hans läror. Utanför klassrummet är min lärare lättillgänglig, faderlig och gemytlig. Han underhåller alla och ingen är utesluten från hans öppna armar, leenden och tillgivenheter. Han är en bra rådgivare som alltid är redo att hjälpa mig ur mina trånga hörn. Han ger råd från det tjugoförsta århundradet på ett faderligt sätt. Även på grund av mina lärares milda sätt med elever, tenderar vissa elever att vara lata, respektlösa, envisa eller oförskämda. Han har ett sätt att vara bestämd, behålla klasskontroll medan han undervisar.


Sammanfattningsvis har min lärare alla attribut och mer av en ny metod lärare. Han är kapabel att kombinera alla former av undervisning, han är medkännande, passionerad och vänlig. Från min interaktion med honom kan jag med säkerhet säga att han är en av de bästa lärarna som finns. En lärare spelar ett mycket viktigt liv för att forma ditt liv och din karriär. En bra lärare är en välsignelse för eleverna i deras tidiga år och hjälper dem att förstå världen; lära dig moraliska värderingar tillsammans med utbildning. Viktigast av allt, en lärare hjälper dig konsten att överleva och tar fram det bästa av dig. Lärare tar på sig det väsentliga jobbet i vårt liv för att sluta upp med fruktbar åkallan och affärer.


En anständig lärare uppmuntrar oss att hamna som en stor individ i allmänheten och en stor nation av nationen. Lärare inser att eleverna är det slutliga ödet för vilket land som helst. Så det framtida avancemanget för vilket land som helst ligger i lärarnas händer. Vad vi går mot att bli i livet är beroende av lärare. Lärare förmedlar information och data i huvudet på understudier för att dissekera. Att undersöka vad som är tänkbart är det viktigaste vi vinner på lärare. Energi om lärare är absolut nödvändigt eftersom de är de viktigaste individerna i landet. Under mina uppväxtår har jag stött på många lärare som har påverkat mitt liv till det bättre. Efter att ha studerat i en klosterskola fick jag möta en mycket disciplinerad miljö under min skoltid.


Även om lärarna var mycket artiga i sitt beteende, såg de samtidigt till att vi alla följde ett disciplinerat liv. Vi fick lära oss hur man inskärper dessa värderingar i vårt dagliga liv för att bli bättre människor när vi växer upp och möter världen. Även om alla lärare var bra, finns det en lärare vars undervisning jag bara inte kan glömma. Hon är Kirti Bhushan. Hennes undervisning har varit så kraftfull och effektfull att jag fortfarande kan känna dem under mina dagliga beslut även idag. Ms Kirti var också min klasspedagog och tog del av de dagliga aktiviteterna med oss ​​också. Hon var en strikt instruktör ändå extremt underhållande och sinne i naturen.


Samtidigt var hon extremt återhållsam och pålitlig. Hon gjorde sitt arbete perfekt med klassen vid en perfekt tidpunkt utan att bli sen. Jag gillade henne, särskilt när hon försökte enkla metoder för att visa oss nyttiga saker. Vi gjorde det bästa av hennes klass. Hon lärde oss engelska ämnet också. Hon fick oss till och med att fnissa genom att berätta massor av skämt mitt under när hon undervisade. Hon skötte oss likaså exceptionellt bra mitt i vilken skola som helst eller mellan skolrivalitet, sport, skola och så vidare. Hon instruerade oss att dela saker i klassen bland våra kollegor, till exempel lunch eller andra nödvändiga saker. Hon var från Varanasi och avslutade själv sina inledande studier där. Hon tog sin högre utbildning från Banaras Hindu University. Hon var extremt vänlig och snäll till sin natur.


Hon insåg väl hur man handskas med små ungdomar i klassen. Hennes unika stil att utbilda är kanske det jag mest minns henne för. Jag träffar henne till och med ibland när jag än måste förklara några intensiva frågor om mina dagliga frågor, hon ger mig råd så enkelt och bekvämt.

No comments:

Post a Comment